Известие

Collapse
No announcement yet.

Алфа 166 впечатления за двигателите

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Алфа 166 впечатления за двигателите

    Здравейте колеги,

    От известно време се замислям за покупка на Алфа 166.
    Това, което най-затруднява избора ми е двигателя. Известно ми е, че дизеловия двигател 2.4 като цяло е добър, но трудно мога да намеря такава кола с малък пробег. Освен това като разходи за гориво ще ми е малко скъпа, предвид че смятам на бензинов вариант да сложа газова уредба.
    Опита, който няколко мои познати имат с 2 литровия туин спарк ме е отказал от този вариант. Остават по-редките 2,5 бензин, 2,0 литра турбо бензин и 3,0 V6. Предполагам последния е най-скъп на поддръжка и като разход на гориво.
    Моля тези от вас, които знаят, да споделят впечатления от 2 литровия турбо мотор и 2,5 бензин. Интересува ме какви проблеми са имали, скъпа ли е поддръжката им и впечатления от експлоатацията им като цяло.
    Благодаря ви предварително.
    Поздрави

  • #2
    Незнам защо си мислиш ,че изброените от теб варианти (турбото и в6) няма и те да са на безброи километри..
    Според мен за това купе най-добре си е 2.4 дизела (мое си мнение)
    sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

    Comment


    • #3
      Аз пък казвам, че 2.0 ТС е супер двигател и ако му сменяш когато е необходимо маслото , ремъците и другите консумативи е ,,чук''. Освен това направо е създаден за газ...
      Всичко това , ако не те притеснява разхода, но на газ...
      sigpic166 TS 2.0 1999 ГИ

      Comment


      • #4
        TS ядат лагери на колянов вал при несмяна на масло Може да си вземеш прецакан TS, може да си вземеш JTD със заминала турбина - все си вътре. Относно разхода TS на газ и JTD са кантар с незначително предимство за TS, а тия двг, които си изброил горят повече и поддръжката им е по-тежка.
        sigpic
        156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
        "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

        Comment


        • #5
          Аз съм с турбо бенцина. Обслужването е съвсем поносимо като цени .. лошото е, че малко се явява екзотика и частите не се намират лесно. Пример : диодната плочка ми замина и не можах да намеря нова .. Търсих и в Бош и оттам ми казаха, че официално такава никога не се е внасяла и нема и да се внася. Но си взех цял алтернатор втора ръка (мерси Данчо) .. смених четките с нови и всичко е ОК. Преди да я взема тествах и 3.0 - даже още се продава въпросната. Дори в стоков вариант ми се струва, че е по-мудна от турбото. А съм сигурен, че е и по-лакома. Всъщност като се замисля 2.0 Турбо с хубав ремап май ще е най-бърза и най-икономична от всички останали шестаци .. а и най-изгодна за поддръжка.
          Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 210 кавала ... и малко отгоре
          Alfa Romeo 159 1.9 JTDm SW .. бързият влак
          Renault Clio DCi 2018 .. без коментар .. да е щастлива жената

          Comment


          • #6
            Благодаря на всички за коментарите
            Май най-правилното което мога да направя в този случай е просто да наблегна на състоянието на колата, когато я търся без оглед на типа двигател в нея. Предполагам, че който и да е от двигателите ако е на малко километри и добре поддържан ще ми върши работа.
            Поздрави

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от Peter Panov Покажи съобщение
              Благодаря на всички за коментарите
              Май най-правилното което мога да направя в този случай е просто да наблегна на състоянието на колата, когато я търся без оглед на типа двигател в нея. Предполагам, че който и да е от двигателите ако е на малко километри и добре поддържан ще ми върши работа.
              Поздрави
              Тази тема, вероятно ще ти помогне в преценката.

              и по-конкретно графиката:



              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                Тази тема, вероятно ще ти помогне в преценката.

                и по-конкретно графиката:

                По същата логика можеш да си вземеш Golf 3

                Първоначално публикувано от Peter Panov Покажи съобщение
                Благодаря на всички за коментарите
                Май най-правилното което мога да направя в този случай е просто да наблегна на състоянието на колата, когато я търся без оглед на типа двигател в нея. Предполагам, че който и да е от двигателите ако е на малко километри и добре поддържан ще ми върши работа.
                Поздрави
                А, а, а, а, а ей това е правилното мислене. Точно в правилните съждения си
                sigpic
                156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                Comment


                • #9
                  Дизела ще е по-пестелив откъм пълнене на резервоара, макар че там може да имаш по-скъпи ремонти. V6 2.5/3.0/3.2 нямат особена разлика в поддръжката - лошото, че почти нямат разлика и в харча, така че 3.0/3.2 са по-добър избор от 2.5 откъм мощност.

                  Турбото съм го карал само в 164 и честно казано... странно е, има лаг, трябва да е развъртян добре, въобще - различен е като поведение от атмосферния, аз лично не бих го избрал пред атмосферните, особено, ако имаш възможност за атмосферка със STR бутонче (заради което педалът ти става прекрасно чувствителен и моторът развърта значително по-лесно, без да натискаш педала като ненормален).
                  Alfa Romeo 166 3.2 V6 24 '04 FL
                  HardwareBG Team member | PC компоненти | RC модели | Електронни цигари | Настолни игри

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от geniusloci Покажи съобщение
                    Дизела ще е по-пестелив откъм пълнене на резервоара, макар че там може да имаш по-скъпи ремонти. V6 2.5/3.0/3.2 нямат особена разлика в поддръжката - лошото, че почти нямат разлика и в харча, така че 3.0/3.2 са по-добър избор от 2.5 откъм мощност.

                    Турбото съм го карал само в 164 и честно казано... странно е, има лаг, трябва да е развъртян добре, въобще - различен е като поведение от атмосферния, аз лично не бих го избрал пред атмосферните, особено, ако имаш възможност за атмосферка със STR бутонче (заради което педалът ти става прекрасно чувствителен и моторът развърта значително по-лесно, без да натискаш педала като ненормален).
                    Лага при турбото се оправя много лесно
                    STR бутон има и в турбото
                    Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 210 кавала ... и малко отгоре
                    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm SW .. бързият влак
                    Renault Clio DCi 2018 .. без коментар .. да е щастлива жената

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от Peter Panov Покажи съобщение
                      Предполагам, че който и да е от двигателите ако е на малко километри ще ми върши работа.
                      Поздрави
                      Дизел на малко километри няма.
                      sigpic166 TS 2.0 1999 ГИ

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от DiStefano Покажи съобщение
                        Лага при турбото се оправя много лесно
                        STR бутон има и в турбото
                        Лага не можеш да го оправиш, всички, ама всички турбота имат лаг, измерим, поне 0,20-0,40 сек, при това говоря за много по-нови двигатели и с доста по-спортен характер. В случая говоря за 2.0, да ме прощава който смята, че е по-интересен от 3,0/3,2, но далеч не е пъргав, още повече - развърта добре на далеч по-високи обороти, отколкото съвременните турбобензинови двигатели. JTD дизелите са съвсем друга бира.

                        STR - визирах, че бензиновите без него (или, когато е изключен) някак се усещат скопени - натискаш и не се случва нищо, сякаш, понеже е едно разтегливо такова, и ако не си почнал от високи обороти, нямаш усещане за мощност. Зимата е удобно, спор няма. На дизела това усещане го няма, той си има достатъчно тяга и усещане за нея.
                        Alfa Romeo 166 3.2 V6 24 '04 FL
                        HardwareBG Team member | PC компоненти | RC модели | Електронни цигари | Настолни игри

                        Comment


                        • #13
                          Естествено, че нямах предвид да го няма никакъв. Но може да се постигне доста добър резултат с леки интервенции и лага поне няма да бъде осезаем. Имам конкретно предвид, че няма да го усещаш.

                          Конкретно STR при моята дори когато е изключен се задейства при рязко подаване на гас - самичък. Стои ми изключен .. като тръгвам да изпреварам примерно натискам рязко, светва и си получавам необходимото количество торк, което ми трябва. Вероятно при всички работи така, не знам ..
                          Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 210 кавала ... и малко отгоре
                          Alfa Romeo 159 1.9 JTDm SW .. бързият влак
                          Renault Clio DCi 2018 .. без коментар .. да е щастлива жената

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от Peter Panov Покажи съобщение
                            Здравейте колеги,

                            От известно време се замислям за покупка на Алфа 166.
                            Това, което най-затруднява избора ми е двигателя. Известно ми е, че дизеловия двигател 2.4 като цяло е добър, но трудно мога да намеря такава кола с малък пробег. Освен това като разходи за гориво ще ми е малко скъпа, предвид че смятам на бензинов вариант да сложа газова уредба.
                            Опита, който няколко мои познати имат с 2 литровия туин спарк ме е отказал от този вариант. Остават по-редките 2,5 бензин, 2,0 литра турбо бензин и 3,0 V6. Предполагам последния е най-скъп на поддръжка и като разход на гориво.
                            Моля тези от вас, които знаят, да споделят впечатления от 2 литровия турбо мотор и 2,5 бензин. Интересува ме какви проблеми са имали, скъпа ли е поддръжката им и впечатления от експлоатацията им като цяло.
                            Благодаря ви предварително.
                            Поздрави
                            Само 2.5 или 3.0........внимавай с 2.0.....турбото.Другите двигатели просто ги забрави нямат тяга то 2.5 е малко муден на ниските обороти пък да не говорим за дизела и 155к.с!Купето нее малко ....!
                            За поддръжката зависи колко изкарваш за мен лично е поносима. Кучето скача според тоягата....успех !

                            Comment


                            • #15
                              Нещо не разбрах...кои двигатели да забрави?
                              sigpicnicola 59 каза:....трее да помислиш по въпроса за засилването,понеже в момента можеш да спреш,и хеопсовата пирамида,ма не си в състояние да засилиш и кучешка колиба.

                              Comment

                              Working...
                              X